Kokie dujų įrangos skirtumai?

Dujų įranga automobilyje – tai ekologiškas, mažiau teršiantis gamtą ir pigiausias kuras. Skiriamos penkios dujų įrangos kartos. Pati populiariausia ir dažniausiai rekomenduojama yra ketvirtos kartos dujų įranga. Ši dujų įranga yra tiesioginio įpurškimo įranga. Ji turi keletą reikšmingų privalumų. Pirmiausia, ši įranga pasižymi universalumu. Ji tinka daugeliui automobilių, nepriklausomai nuo jų variklių galingumo ir komplektacijos. Šios įrangos veikimą valdo kompiuteris, kuris prisitaiko prie bet kokio variklio ir valdo benzino purkštukus bei prie jų pritaiko dujų purkštukus. Čia nebėra sistemų konkretiems varikliams, todėl ši įranga yra universali. Ketvirtos dujų kartos įrangos dujų purkštukai yra statomi kiekvienam cilindrui, sumontuojamas dujinės įrangos kompiuteris ir įdiegiami MAP sensoriai. Tai esminis šios įrangos skirtumas nuo pirmų trijų dujų kartos įrangų. Dar vienas ketvirtos dujų kartos privalumas – jokių variklio klaidų. Kadangi šios kartos dujų įranga veikia automatiškai, ji nesukelia jokių trūkčiojimų ir kitų nesklandumų. Kai dujos ima baigtis, dujų įrangos kompiuteris perspėja vairuotoją.

Pirmos kartos dujų įranga yra mechaninė ir tinka tik senesniems karbiuratoriniams automobiliams. Šios kartos įranga turi keletą trūkumų. Pirmiausia, dujų kiekis yra reguliuojamas rankiniu būdu ir tai gali sukelti dujų sistemos trukdžių. Bėdų atsiranda tada, kai variklis veikia tuščia eiga, tai reiškia netinkamą dujų dozavimą. Antra dujų karta yra šiek tiek geresnė už pirmą. Šios kartos įranga turi mechaninę sistemą su elektroniniu valdymu. Šios kartos dujų įranga išsprendžia problemas, kurias kėlė pirma dujų įranga. Dujos yra tiksliau dozuojamos, nes tai valdo mikroprocesoriai. Automobilio variklis gali sklandžiai dirbti tuščia eiga. Todėl antros kartos dujų įranga yra patikimesnė nei pirmos kartos. Trečios kartos dujų įranga – tai patobulinta pirmos ir antros dujų kartos versija. Esminis šios kartos skirtumas nuo pirmų dviejų yra tas, kad ši įranga turi sinchroninį dujų įpurškimą t.y. dujos paduodamos tiesiai į kolektorių. Vis dėlto, šios kartos įrangą nurungė naujesnė ketvirtos kartos dujų įranga.

Verta paminėti ir V snd karta – tiesioginis duju įpurškimas skystoje fazėje tiesiai į įsiurbimo kolektorių su 10-12 bar slėgiu. Variklio dinamines charakteristikos išlieka be pakitimu. 5 kartos dujos būti montuojamos beveik visuose šiuolaikiniuose automobilių varikliuose, tai pat turbo ir EURO5.