Ar 4 kartos dujų įranga jau atgyvena?

Prieš daugiau nei dešimt metų Lietuvoje sparčiai išpopuliarėjusi ketvirtosios kartos dujų sistema šiandien vis dar nepaleidžia aukščiausių pozicijų ir laikosi populiarumo viršūnėje. Defektų turinčioms antrosios ar trečiosios kartos dujų sistemoms vairuotojai jau seniai nebešvaisto pinigų, o naujausios penktosios kartos dujų sistema didžiajai daugumai Lietuvos vairuotojų vis dar neįperkama.

Ketvirtos kartos (sekvencinė, tiesioginė) automobilinė dujų sistema prilygsta benzino įpurškimo sistemoms ir neretai nes jas pranoksta. Dujų įpurškimo sistema, valdanti elektrinius purkštukus, efektyviausiai prisiderina prie automobilio originalios sistemos bei palaiko geriausias mechanines ir dinamines automobilio charakteristikas. Ketvirtos kartos dujų įranga nebešaudo ir nesproginėja. Tai būdavo pirmos kartos dujų sistemoms būdinga problema.

Dujų sąnaudos naudojantis ketvirtosios kartos dujų sistema, yra beveik tokios pačios, kaip ir benzino, gali skirtis ne daugiau nei 20%.

Ketvirtosios kartos dujų sistema šiuo metu yra pačioje populiarumo viršūnėje. Jai reikėjo ne vienerių metų įsitvirtinti Lietuvoje, tad natūralu, kad tiek pat laiko ar net dar ilgiau užtruks, kol iš rinkos šią dujų įrangą pradės stumti šiuo metu tik pavieniams vairuotojams įperkama penktosios kartos dujų įranga. Pastaroji gali atsieiti net apie 2000 €, kas šiandieninėje rinkoje gali prilygti ir visai geros būklės automobiliui.